6 mars fredag ska på genrep av andra chansen Melodifestivalen!!

Halloj!
Ännu en lugn dag på vfu:n några barn idag med. Satt o jobbade lite med vfu-uppgifter samtidigt som jag tog hand om barnen. Funderar fortfarande på vilken impuls till KU-arbetet jag ska arbeta vidare på. Så himla svårt tycker jag.... vilken uppgift vi har fått säger jag! Fick en impuls i igår. Min vägeldare sa att hon skulle jobba på småbarnsavdelniingen sedan när renoveringen är klar nästa år. Jag observerade de små ett tag o kollade på vad de lekte mest med o hur de lekte med sakerna. Vet inte om det kan vara en bra sak??? ingen aning.

Idag fick jag också titta på ritningarna på hur förskolan ska se ut efter renoveringen. Personalen skulle rita i vissa saker som de ville ha. Tänk att jag får vara med på en ytliggare renovering när jag är ute på vfu:n. Förra året fick jag vara med om precis samma sak. Konstigt eller hur?

Väl hemma började jag o Matilda förberedelserna inför kvällen!!!!! bytte om och gjorde iordning oss. Min kompis och hennes dotter kom. Barnen gjorde en jättefin skylt där det stod AMY på! Jag fick även skriva AMY ( Diamond) i ansiktena på dem. Oj vad de var uppspelta inför den stora kvällen!!!!

Till barnens förtjusning åkte vi till Mcdonalds först. Alice var också med. Johan kom o hämta upp henne sen.

Vilken stämning det var i Himmelstadlundshallen denna kväll. Hade för mig att vi skulle sitta på parkett långt fram, men det visades att det var fel så vi satt uppe på läktaren fast vi hade bra platser ändå! ( tyvärr kunde jag inte ta några bilder för vårat kamerabatteri är kasst) Det var verkligen en upplevelse att se allt på plats!! kanonkul!

Synd bara att förbandet höll på i över 1 timme. Inget vidare tyckte barnen. Vilken kväll!! BWO är sååå himla bra!


Linneà och Matilda är redo för kvällen.... Gissa vilken artist
de gillar???


Mitt nya halsband som jag köpte igår! visst är det snyggt?
(Hade på mig det ikväll på Melodifestivalen)




5 MARS TORSDAG FORTSÄTTNING:
Glömde tala om att jag fick sluta tidigare på vfu:n idag. Passade på att gå lite på stan. Fattar inte 3 timmar på stan gick
såå himla fort. Kollade efter något nytt att ta på mig till fredagkvällen. Hittade en jättefin schlagerklänning till Matilda så den var jag tvungen att köpa. Hittade även en svart tunika som passade till. Till mig själv fyndade jag en svart blus för 74 kronor, hade kostat 299 kr på JC. Köpte ett snyggt halsband till blusen!

Var massor av folk i Linden varuhuset pågrund av melodifestivalen. Hade ingen aning men Amy Diamond kom upp på scenen. Gick fram o lyssnade när de intervjuade henne. Tänkte på Matilda synd att hon inte var med just nu. Tänkte gå fram o ta autograf men hur skulle det se ut om jag som är vuxen gick fram. Hahaha! men jag tog lite kort i allafall med mobilen som hon fick sedan!

Alltid kul att shoppa... jag älskar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0