Fredag eftermiddag

Oj vad dagen har gått fort! Har hunnit med mycket som tur är. Har städat samt pluggat flitigt! Duktiga jag eller hur???? Matilda ville inte gå hem från frita idag, höll på och rita en fin teckning som hon ville rita klart. Snäll som jag är stannade vi kvar ett tag. Sen upp på cykeln och nerför backen mot dagis. Alice ville inte heller gå hem.... stanna kvar en lite stund där också för hon ville visa sina nya trix hon hade lärt sig under dagen! Jaaa vad gör man inte för sina små älsklingar. Väl hemma så satte vi på lite musik. Sen kom jag på att vi kunde baka en banankaka för vi hade så många övermogna bananer! (det blev två förresten) Barnen hjälpte flitigt till och sedan fick de slicka skålen såklart! Mums mums!
Vill ni ha det smaskiga receptet??? Här kommer det

BANANKAKA
2 mosade bananer
1 dl. socker
1 ägg
50 g smält margarin
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bikarbonat
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk grädde
1 tsk bakpulver
1 msk kakao
Vispa ägg och socker, blanda sedan ner de andra ingredienserna och
vispa ihop till en smet. Häll i en smord och bröad form. Grädda i mitten av ugnen
ca. 30 min. 200 grader

Kommentarer
Postat av: Lalla

Flitiga A-C! :D Hoppas du får en trevlig helg med inte alltför mycket plugg. Kram

2008-11-08 @ 14:27:26
URL: http://ellaellella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0