Onsdag och Torsdag-Luciadagen

Jag har blivit förkyld, inget vidare. Har ont i halsen och är snuvig. Känner mig trött och sliten just nu. Längtar verkligen till jullovet nu! Inte långt kvar. Började vid 9.30 på onsdagen och hade stängning på förskolan. Men jag fick gå hem vid 17 istället. Det var snällt! Torsdag hade jag ytligare en öppning 6.10. Segt att gå upp vid 5 alltså, men det går om man kämpar!Det är såå himla skönt med kortdag tycker jag....! Barnen på förskolan har varit ganska vilda den här veckan. Vi har tränat lucia, bakat pepparkakor och lussebullar. Allt på en gång. Stressigt var det på luciadagen. Hämtade barnen, hem, fixa mellis och sen tillbaka till Alice dagis. Lucia med sånger i lekhallen. Jättefint verkligen. Susanne och Idun följde med av en slump bara. Jättekul!  Johans föräldrar och sen min mamma var med och tittade. Fikade efteråt med lussebullar och pepparkakor.

Sen var det dags för mig att åka till nästa ställe. Klockan 18 var det lucia på praktiken. Jag själv var med i luciatåget och barnen klarade av att sjunga galant!!! Tummen upp för de söta små barnen....... Sen var det dags för fika igen. Åkte en buss hem sedan vid 19.11. Oj Oj vilken lång dag!! Helt slut. Har så himla ont i halsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0