Julafton

Julafton: Barnen vaknade och var ivriga för de visste att tomten skulle komma ner i öppna spisen under natten och lämna två stycken små säckar med paket i. Oj, vad det blev mycket öppnande av paket i källaren. Barnen var helt lyriska! Tog det lugnt på f.m Pluggade faktiskt ingenting Hahaha!!! Sen åkte vi ut till min kära och endaste kusin på Vikbolandet. Alltid mysigt att fira jul ute på landet tycker jag.

Väl framme fikade vi med allt gott som min moster hade gjort iordning. Mmmmm..... så gott det var. Satt och pratade och hade det mysigt! Kl. 17 kom tomten!! massor av paket delades ut! vilken stämning alltså. Sen var det dags för julmat.... gott gott..... oj vad man äter under julen inte klokt men gott är det. Titta på de traditionella programmen på tv. Mys framför tv:n. Klockan 23 ungefär var vi hemma. Johan och jag delade ut våra paket till varandra.
Fick ett jättefint halsband och 2 stycken kortärmade toppar av Johan

Här sitter vi alla och är förväntansfulla på vad tomten har med sig för fina saker!
( några stycken fick inte plats på detta kort de sitter i soffan)



Paket jag har fått:
En årsprenumeration på NT
En bok av Vivecka Lärn ( Inte har jag tid o läsa något annat än kurslitteratur än så länge men sen så)
Strumpor
Guldpenna
Siftpenna med tillhörande stift
Collegeblock
fotscrub+ kroppsscrub??
ett sett med gem med mera
choklad i massor ( älskar nämligen choklad)
presentkort på H&M
En vas
Sist men inte minst fick jag en SYMASKIN av svärmor och svärfar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0