28 februari lördag En kär gammal vän på besök!

Sov länge på morgonen! sååå skönt!! Barnen lekte med varandra på f.m Johan o Alice åkte o handlade och jag och Matilda bakade en banankaka!! Smaskens! Städade också lite för det behövdes.... fattar inte att det kan bli så stökigt så fort. Efter lunch kom mormor o morfar och hämtade barnen. De skulle få följa med och hälsa på gammelfarmor i S:t Anna. Vilken lycka! Jag hann plugga lite på e.m. Ville så himla gärna gå ut i det vackra vädret men som sagt plugget går före. Skrev på planeringen till vfu:n. Den blir visst aldrig klar...... men snart så!

Klockan 18 kom min kompis Maria som var på besök i Norrköping hos sina föräldrar. Hon bor numera i Jönköping och tyvärr hinner vi inte ses så ofta längre. Jättetråkigt! Vi var så tajta med varann under gymnasietiden ( för många år sedan Hahaha) I allafall det var jättekul att se henne igen. Räknade ut att vi inte hade träffats sen förra sommaren. Inte klokt! Johan hade lagat himmelsk god mat som vi åt på kvällen och tittade på Melodifestivalen.

Maria busade med barnen som hon älskar att göra! Hon är så go med dom! Framåt 22 gick Johan och lade sig eftersom han skulle jobba dan efter. Barnen somnade fort efter all lek på kvällen!

Jag och Maria satt och pratade om alla våra gamla klasskamrater, vilka som hade barn o familj nu.Kollade även i gamla fotoalbum om sådant som vi hade varit med om! Studenten, sommarsemester till Öland med kompisar m.m Hade jättekul! Drack lite te och bjöd på banankaka! tiden gick fort o vips så var klockan 01:00 på natten!

Tack Maria för en rolig kväll!


Jag och Maria......!!! Hahaha va kul vi har!


Alice fick också vara med på ett hörn!


Myspys med Maria tycker Alice...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0