10 mars Tisdag Dags för Hästmannen Utställning

Idag var det dax för mitt estetiska besök på Arbetets museum. Vi gick i samlad trupp med 17 barn dit. Jag hade med 7 stycken barn från min avdelning och resten var från de andra avdelningarna. Det gick kanonbra! alla var duktiga i trafiken dit och det gick även bra  inne på museet. Den dramatiserade utställningen om Hästmannen kunde inte ha blivit bättre. Teater+ att barnen själva fick agera+ skapa något att ta hem var verkligen en hit vill jag lova!

Efter lunch hade jag utvärdering med barnen. Vi samtalade om vad vi hade fått vara med om och vi tittade på våra mästerverk som de hade gjort. ( små djur av potatisar+ färgade tandpetare) Barnen fick även rita av sina djur och sedan satte vi upp teckningarna och gjorde en liten utställning av djuren.

Usch... känner mig täppt i näsan och har lite ont i halsen. Hoppas det inte blir värre!
Är också så himla trött!!! blir tidigt i sängs ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0