24 februari tisdag

I dag var det dags att läsa upp våran barnbok för förskoleklassen på Waldorfskolan. Jag gick en rejäl promenad ända hemifrån mig upp till skolan. På vägen träffade jag en vän o hennes barn som var på väg till förskolan så vi hade sällskap upp dit! Det gick jättebra att läsa upp boken! delade in klassen i 2 grupper så jag o Lena läste upp den varsin gång.

Vi blev också uppmärksammade av deras skoltidning som var där och fotograferade Lena och mig+ boken. Svarade också på några frågor som fotografen ställde till oss! Han hann knappt och skriva ner allt för Lena o Jag pratade i mun på varann nästan.....!

Om ni är sugna att kolla in vårt lilla repotage kommer även det att läggas ut på Waldorfskolan i (Söderköping) hemsida Men jag vet inte när själv så ni får kika!

På kvällen var vi hos min kära mamma som fyllde år! Var bjudna på mat + många andra godigheter. Alice lekte sällskapsdam åt mammas vänner och de hade jättekul åt henne! Matilda var rädd för min bors hundar som även var där, men det gick över efter en stund! det var första gången som vi såg deras nya lilla valp....... Vilda heter hon!!!!!!

Kram o Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0